De spanning stijgt! - Reisverslag uit Driel, Nederland van Anita Berg - WaarBenJij.nu De spanning stijgt! - Reisverslag uit Driel, Nederland van Anita Berg - WaarBenJij.nu

De spanning stijgt!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 Juli 2014 | Nederland, Driel

Hallo lieve mensen,

Vorige week hebben we de tickets kunnen boeken, Jessy en ik vliegen op 10/09/2014 om 16.00u de lucht in richting Caïro, Egypte. Vanaf Egypte zullen we door vliegen naar Nairobi, waar we om 03.45u aan zullen komen. Dan word onze lange reis vervolgd door een busrit van twee uur waarnaar we zullen aankomen op het project in Makuyu!
Het staat vast, het is echt, wauw wat een kriebels niet te omschrijven!
Er gaat een gevoel van enthousiasme, blijdschap maar ook een beetje angst voor het onbekende door me heen.. Waar zullen we terecht komen, wat gaan al die indrukken met ons doen, hoe zal het zijn om totaal uit je comfortzone te zijn, hoe zullen de kinderen op ons reageren, ga ik mijn plekje vinden daar?
Voor nu blijven dat vragen waar ik enkel over kan fantaseren, maar woensdag over zeven weken zal ons avontuur werkelijk van start gaan en zullen we de antwoorden gaan vinden!

Bedankt voor het lezen, dit wou ik graag met jullie delen <3

Veel Liefs,
Anita

  • 21 Juli 2014 - 20:45

    Mami En Papi:

    Hallo Anita en Jessy, wat spannend dat de datum vast staat en de tickets zijn geboekt... Jullie zitten midden in een drukke voorbereiding waarin er elke dag een stap gezet wordt en jullie dichterbij de reis komen. Ook wij voelen de opwinding en de angst... Maar weet wel meiden dat angst voor het onbekende heel normaal is... Focus op de mooie dingen en droom... We wensen voor jullie dat al jullie dromen waarheid mogen worden! Liefs van ons! Xxxx

  • 21 Juli 2014 - 22:07

    Miep Klaassen:

    Hallo Anita en Jessy,
    Het is ook heel spannend en de gevoelens van opwinding en angst is normaal.
    Het is ook een hele onderneming, naar Makuyu !!!
    Ik weet zeker dat het jullie gaat lukken , en dat jullie een geweldige tijd krijgen.
    We wensen jullie veel succes met jullie project.
    We gaan jullie volgen !!!! Lieve groetjes Dick en Miep. XXXX

  • 22 Juli 2014 - 10:38

    Jacolien:

    lieve anita

    ik begrijp je kriebels !!het is ook een super spannend avontuur !!ik vind het super stoer dat je het gaat doen !!en denk dat het allemaal goed gaat komen !met jouw enthousiasme en en vrolijkheid energie komt dat goed !!ik ben dan ook heel erg benieuwd naar je verhalen en ervaringen !!

    veel liefs Jacolien

  • 22 Juli 2014 - 21:45

    Jessy Hooghuis:

    Wat leuk om al die lieve berichtjes te lezen! Wij gaan het samen maken! :)

  • 31 Juli 2014 - 19:54

    Maria Gerritsen-Menting:

    Dag Anita en Jessy, ik ben de moeder van Aukje Gerritsen (vriendin van Sophie Hongerkamp)
    Wat een mooi initiatief van jullie om je dienstbaar te maken voor minderbedeelde kinderen straks.
    Ik vind dit supermoedig en dapper. Zelf heb ik veel voor de wereldwinkel gewerkt en veel warme mensen mogen ontmoeten, die vanuit Nederland ook veel kunnen betekenen. Zo vult Jacqueline Driessen speciaal daarvoor gemaakte (lichtgewicht) tassen met nieuwe T-shirts voor kinderen. Tas met inhoud van 50 stuks weegt max. 4,5 kg. en is groot genoeg om je eigen handbagage erbovenop kwijt te kunnen. Deze mogen dan samen mee het vliegtuig in als handbagage. Veel mensen(vakantiegangers o.a. ook) die dit weten nemen zo veel blijdschap extra mee in ruil voor een of een paar fotoos van blije gezichtjes. (voor bekendheid op haar website) Is dit misschien ook een ideetje voor jullie? Laat dit dan even weten via e-mail mariamenting@hotmail.com Dan stuur ik jullie de contactgegevens voor (vrijblijvend) meer info. In ieder geval een mooie, succesvolle tijd samen. Liefs en vriendelijke groetjes-Maria

  • 08 Augustus 2014 - 16:43

    Erica Van Haeften:

    Ik zag ineens jou reisverslag op Facebook voorbij komen en dacht daar moet ik even op reageren!
    Wat super dat jullie dit gaan doen en wat vreselijk spannend zal dit voor jullie zijn!
    Ik wil jou/jullie heel veel succes wensen met alle voorbereidingen. Geniet nog even lekker van je familie/vrienden
    Voor mij hebben jullie al een dikke duim verdiend!

    Veel liefs Erica

  • 11 Augustus 2014 - 11:38

    Anita Van Den Berg:

    Hallo allemaal! dankjewel voor jullie lieve reacties!!

    Maria bedankt voor je aanbod ontzettend leuk dat jullie dat doen! Omdat wij een halfjaar gaan zit de backpack al enorm vol en word het lastig om nog 4,5kg erbij in te doen... Dus ik zal het aanbod moeten afslaan helaas... Jessy en ik hebben samen €1700 sponsorgeld ingezameld tot nu toe, daarmee zullen daar ter plekke schoolspullen/kleren/rijst/dagjes uit enz gaan vergoeden voor de kids. Dit zal afhangen van wat er nodig is.
    Je kunt via deze blog volgen waar we het sponsorgeld aan hebben besteed en hoe onze reis verloopt!:) Nogmaals bedankt voor het meedenken, ik waardeer dat enorm!

    Liefs Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Welkom op mijn pagina van waarbenjij!! Vanaf 10 september 2014 tot maart 2015 zal ik vrijwilligerswerk met straatkinderen in Kenia gaan doen. Via deze pagina kun je een half jaar met mij meereizen vanuit je luie stoel! :D Veel lees plezier! liefs Anita

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 17128

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 10 Maart 2015

Mijn eerste lange & verre reis!

Landen bezocht: